Şeker’den uzak durun !
Posted by Dafhne on Pazar Kas 12, 2006 Under Kanser->
Çok şekerli yiyecek ve içecekler pankreas kanserine yol açıyor !
The American Journal of Clinical Nutrition dergisinde yer alan bir yazıda, İsveçli bilim adamlarının yaptığı araştırmalar sonucunda çok fazla şekerli yiyecek ve içecek tüketenlerin pankreas kanserine yakalanma riskinin yüksek olduğu belirtildi.
Karolinska Enstitüsü’nde 80 bin kadın ve erkeğin beslenme alışkanlıkları 8 yıl boyunca gözlendi. Araştırma, kişilerden 130′unun (%0,1625) pankreas kanserine yakalanmasıyla sonuçlandı.
Araştırmaya göre, günde bir ya da daha fazla çok şekerli gazlı içecek tüketenlerin pankreas kanserine yakalanma ihtimalinin, bu içecekleri kullanmayanlara göre %90 daha fazla olduğu kanıtlandı. Yiyecek ve içeceklerine günde 5 kez şeker ilave edenlerin ise pankreas kanserine yakalanma riskinin, şeker kullanmayanlara oranla %70 daha fazla olduğunu ekledi.
Bilim adamları bunun nedeninin, şekerin insülin üretimini artırması, bu artmanın da pankreas kanserine yol açma ihtimalini artırması olduğuna dikkat çektiler. Ayrıca pankreas kanserini erken teşhis ve tedavi etmenin güç olması nedeniyle önlem anmak gerekliliğini belirttiler.